14 Temmuz 2014 Pazartesi

RENGARENK CINQUE TERRE

Portofino'na civarinda konakladiktan sonra ertesi gun hep resimlerine hayranlikla baktigim Liguria'nin incisi Cinque Terre'ye dogru yola ciktik. Cinque Terre 5 koy anlamina geliyor,kayaliklar uzerine kurulu birbirinden guzel rengarenk kucuk kucuk romantik koyler.Bu 5 koyun ismi Portofino tarafindan baslarsaniz gitmeye sirasiyla ilk koy Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola ve Riomaggiore. Aslinda bu koylere Santha Margherita'dan trenle ya da teknelerle ulasabiliyorsunuz ama biz arabayla gitmeyi tercih ettik ve yaklasik 1,5 saat surdu yol. Ama ne yollar! Her ne kadar yollar inanilmaz virajli,daracik ve daglarin tepesinden gitsede doga size inanilmaz manzaralar sunuyor. Manzara acisindan iyi oldu bu yolculuk ama tavsiyem midenize guveniyorsaniz ve kisitli sureniz yoksa arabayi tercih edin ya da ilk koye kadar arabayla gidip ordanda tren yada tekne alternatifini kullanabilirsiniz. Biz ilk koy Monterosso'yu gecip Vernazza'ya gitmeyi tercih ettik.

Vernazza bizi rengarenk bir girisle karsiladi

Koyun icinden marina tarafina dogru giderken bu magara girisi dikkatimizi cekti,diger tarafta ne var diye bakinca deniz manzarasiyla karsilastik.

Ve bu oyugun uzerine yapilmis sanki her an yikilabilircesine duran evler

Marinanin ucundan Vernazza'nin guzel renklerine bakiyoruz ve kalabaliga karisiyoruz. Sonra kendimize yemek icin guzel bir yer bulup koyun tadina iyice variyoruz.

Ara sokaklarinda kayboluyoruz

Daha sonra koyun girisinde sag taraftan yokus yukari yuruyus patikasina cikiyoruz.Bu patikadan yuruyerek ilk koy Monterossa'ya kadar gidebilirsiniz ama sanirim baya bir yurumeniz gerekecek. Ciktigimiza degiyor ve Vernazza'yi bir de bu guzel haliyle goruntuleme sansi yakaliyoruz.

Tepeden indikten sonra bu koyde baya oyalandigimiz icin diger gormek istedigimiz koylerden Manarola'yi atlayip Lilamoonlight Aylin'imizi gormeye diger cok ziyaret edilen Riomaggiore'ye dogru tekneyle yola cikiyoruz.  Biz 6 kisi oldugumuzdan ordan bir tekne ayarlayip Riomaggiore 50 Euro'ya gidip 10 euro'ya geri donduk.Ve kesinlikle tekneyle de denizden koyleri gorun derim!

Bu denize kiyisi olmayan tek koy Corniglia o yuzden pek tercih edilmiyormus.

Ve bu da gezme firsati bulamadigimiz ama en azindan denizden gorup guzelligini cekme sansi yakaladigimiz Manarola. Vaktiniz varsa ugrayin!

Iste Riomaggiore. En cok ziyaret edilen koylerden biriymis. Sokaklarinda sira sira kayiklar olan sevimli mi sevimli bir koy yine.

Koyun tepesindende manzara yine harika

Ve iste bizi bekleyen Lilamoonlight'imiz! Kisa sureligine de olsa boylesine guzel bir yerde bir araya gelmek cok ama cok keyifliydi. Artik bir daha baska bir yerde bulusmak uzere diyelim:p

Her guzel seyin bir sonu var diyerek keyifli Cinque Terre gezisini arkamizda birakip Fransa'nin Cote'd Azur sahillerine yola cikiyoruz:)

1. instagramdan takip ediyorum fotolar şahane canım :) sizi gördükçe beni de cinque terre travel postunu öne alasım geldi :)

2. Canim.. sabah ilk is gelip okudum yazini sonra isler binince yorum simdiye kaldi.. Bundan sonraki duragim bir onceki postun.. Ozlemisim gorsellerini yazilarini.. Ne guzel oldu bir de Lila ile bulusmaniz.. Ben de bi Floransa yapsam da biz de oralara bi uzasak guzel olacak galibasi.. Seneye yine Italya sinirlari bana goz kirpiyor anlayacagin :) mucks fistik !

3. Esracim ellerine saglik cok guzel anlatmissin bilgilendirmissin, fotolarda kendimi ve mekanlarimi gormek de ayri keyifliydi. Ben de doyamadim o 25 dakikaya, cok keyifliydi, bakalim bir sonraki Istanbul disi bulusmamiz nerede olacak : ) Vernazza nin tepesinde ben de oyle bir poz istiyorum, ben tek basima tirmandim cekecek kisi yoktu beni. Size simdiden nefis tatiller. Cote d'Azur postlarini bekliyorum : )

4. Biliyorum biliyorum o renkli instagram kareleriniz beni benden aldi. Cinque terre umarim bir gun gezme sansim olucak. Cok istiyorum ozellikle gecen sene okudugum o guzel kitaptan sonra gitme istegim daha da bi costu diyebilirim bakalim. Dunya cok buyuk gez gez bitmiycek gibi :) Harika bir geziydi, hepiniz harikaydiniz Lila ile bulusmaniz ise muhtesem supriz oldu bizler icin. Operim cok :*

5. Bu postu okuduktan sonra şuna karar verdim, millet olarak renk seviyoruz, renk kullanmaya korkuyoruz, bunu sizin söylemiyorum, gündelik hayat ve mimari için söylüyorum. Bizde bu kadar renkli tekne görmedim ben, bina cephelerimiz de de aynı durum söz konusu :)