15 Ocak 2014 Çarşamba

RIQUEWIHR-RIBAUVILLE-EGUISHEIM

Evet sira sonunda Colmar yakinlarinda Fransa'nin en guzel koyleri listesinde ust siralarda yer alan bu uc guzel koyde. Resimlerini gordugum zaman gercekten hayran kalmistim ve kesin gormeliyim demistim.Daglarin eteklerine yayilmis uzum baglariyla cevrelenmis,tas sokakli,insana buralar gercekmi dedirten koyler. Aslinda irili ufakli sarap yolu uzerinde o kadar cok koy var ki hepsini gezmek ne mumkun. Colmar'dan ulasim cok rahat ister arabayla yada bizim gibi her yarim saatte bir kalkan ve ring sefer yapan otobuslerle etrafa baka baka gidebilirsiniz.Aslinda her bir koyu 1 saatte gezebilirsiniz ama noel zamani kalabaliktan ve etrafa bakinmaktan bu sure 2;5 saate cikabiliyor ama degiyor:)

RIQUEWIHR
Ilk duragimiz Riquewihr oldu. Yine rengarenk ve noel ruhunu yansitan evler karsiladi bizi.






Geleneksel Alsace mutfagindan choucroute! Eksitilmis lahanayla bilumum seyi karistirmislar goruntusu bulamac gibi olsada bir sans verdik ve yedik ama pek sevdik diyemem.




Ictigimiz en guzel sicak saraplardan biriydi. Ustelik her yerin sicak sarap bardagi farkli.



1200'lu yillardan kalma bir ortacag kulesi,Dolder kulesi.



RIBAUVILLE
Riquewihr'deki keyifli dakikalar sonrasi bizim en cok gormek istedigimiz ve gidincede cok sevdigimiz, ortacag noel eglencelerinin oldugu koye gidiyoruz,Ribauville'e. 
Koye adim atar atmaz ortacagda hissetmeye basliyorsunuz bile kendinizi.


Sokakta sarki soyleyen melekler


Gezerken tatli niyetine cokca bretzel yemis olabilirim:)

Donme dolabin ortacag versiyonu 

Sihirli ixir kazanlarindan da sicak sarap ictik tabiki


Yururken heryerde bir atraksiyon nereye bakicagimi neyi cekecegimi sasirdim,kervan bile gecti:)





Evet orda bir domuz cevriliyordu ve ben bakamadim.

Biz burayi cok sevdik dedim ya bu yuzdende ictigimiz bu sicak sarap bardaklarini aldik hatira olarak.



Ufukta uzum baglarinin arasinda eskiden kalma bir sato gorunuyor.










Tatilde en cok yedigimiz seylerden biride sicacik kestane oldu ve gercekten lezzetliydi. Bakiniz kestane sirasinda ben:)

Ama ortacag sovalyesiz olurmu olmaz,bize kucuk keyifli bir gosteri yaptilar . 



Bizim favori koyumuz burasi oldu,yolunuz alsace tarafina duserse  buraya ugrayip bu doyumsuz guzelliklere bir bakin derim.

EGUISHEIM
Strasbourg oncesi sabah ugradigimiz bu sirin koyun sokaklarini bos yakaladik ve kimsecikler yokken tadini cikardik.Bizi tabi ki yine birbirinden guzel evler ve sokaklar agirladi biz de seve seve bu sokaklarda kaybolduk. 


Burasi 15.yy'dan kalma bir ev ismi de Guvercin Evi.


Kimsecikler yok sanki film setinde gezer gibiyiz

Buralarin tabelalari hepsi bir harika












 



Bu tatil bize gorsel bir solen yasatti resmen. Her yorgunluga her adima degdi.
Sirada noelin baskanti Strasbourg olucak!


5 yorum:

  1. seneye noel zamanı oralara gitmeyi çook istiyorum!:)
    sayende gerçekten görsel şölen yaşıyoruz biz de <3

    YanıtlaSil
  2. Gercekten harika yerlermis ahh Strasbour yaktin beni demek istiyorum :) ama senin icin gidip gezicem buralari resmen hayran kaldim birde christmas a geri donmek istiyorum olmaz mi ? :/

    YanıtlaSil
  3. tatlımmmmmmmmm ıg den gorup hayran kaldım ben de..ustelık kendını masalda gıbı hıssedecegın bır yer burası..allahım bakmalara doyamam...asık olunası ask tazelemek ıcn sahne...her anın boyle huzur dolu gecsın tatlım

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, biz de GezgindirAdimiz (https://gezgindiradimiz.wordpress.com) olarak yakında bu bölgeyi de keşfetmeye çıkacağız ;) Yazınız için teşekkürler faydalı olacaktır bize. Yazınızın başında bahsettiğiniz yarım saatte bir kalkan ring otobüsler ile ilgili ayrıntılı bilgiye (saatleri, rotaları, nerelere gittiği vs) nasıl ulaşabiliriz acaba? Firma vb bir isim var mı o şekilde aratalım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, biz Cokmar'da tourist informationa sorup ögrenmiştik oraya cok yakın bir yerdeki duraktan kalkıyor zaten otobüsler herhangi bir firma adı yoktu yani,her köyde duraklarda saatleri yazıyor kacta kalkacagı,aldıgınız bileti atmayın her inip bindiginizde onu gösteriyorsunuz ve bütün köylerde inip biniyorsunuz onunla. Kaysesberg de vardı ama bizim vaktimiz oolmadıgı icin ugrayamadık oraya oraya godıyor yoksa.sımdiden iyi tatiller güzel bir rota:)

      Sil